poniedziałek, 21 lipca 2014

TARTA JAGODOWA / BLUEBERRY TART

Nooo, trochę mnie nie było. Z różnych względów, ale szkoda marudzić - już jestem i od razu biorę się do roboty! 
Ostatnio chciałam szybciutko zrobić deser do obiadu i coś mi nie poszło - pokręciłam kolejność, a że szkoda mi było jagód to ratując całe przedsięwzięcie, niechcący wyszła pyszna letnia tarta. Trochę tak jak siostry Tatin, które to ponoć zapomniały o cieście i wyłożyły blachę jabłkami, po czym ratując całość wyłożyły ciasto na wierzch i powstał cudowny klasyk - Tarta Tatin. A to się porównałam :), ale cisto wyszło pyszne - spróbujcie sami.
_________________________________________________________
Soooooo, I was away for some time. For different reasons, which I'm not going to bore you with - I'm back and I'd better get to work!
Lately I wanted to make a quick desert for the dinner I prepared and something went wrong - I messed up the order of doing things and trying to save delicious blueberries, I accidentally made quite a good summer tart! A bit like Tatin sisters, who, supposedly, forgot the dough and put the apples into the pan first. Trying to save the whole cake they put the dough on the top and - there we have an all time classic - Tatin tart. So I modestly compared myself... :) But the cake came out really nice- try for yourself! 



Potrzebne będą:

  • spód biszkoptowy (najlepiej własnej roboty - przepis na biszkopt, ja przyznaję się, że kupiłam gotowy - jest szybciej ale nie umywa się do domowego)
  • 2 niebieskie galaretki
  • 250g jogurty naturalnego
  • 300g jagód
___________________________________________________
You'll need:
  • sponge cake base (the best is of course homemade : the recipe here, I   admit I bought it - much quicker, but losed with the homemade one)
  • 2 blue jellies
  • 250g natural yoghurt
  • 300g blueberries
____________________________________________________
Spód biszkoptu wkładamy do do tortownicy (ja użyłam 26cm).
Jedną galaretkę rozpuszczamy w 1 szklance wrzątku. Pozostawiamy do ostygnięcia, a następnie dodajemy jogurt i dokładnie mieszamy - najlepiej trzepaczką, żeby nie było grudek.
____________________________________________________
Put the sponge cake base into a baking pan ( I used 26cm).
Dissolve one jelly in 1 cup of boiling water. When it cools down add yoghurt and mix well with a whisk, so that there aren't any bits of yoghurt seen.


No i w tym miejscu zapomniałam posmarować biszkopt :)
Wysypałam jagody na spód biszkoptowy...
______________________________________________
And at this point I forgot to cover the base with something :)
I put the blueberries on top of it ... 


a następnie wylałam na nie mieszankę jogurty z galaretką, która szybciutko wsiąkła w biszkopt.

Potem przygotowałam drugą galaretką w/g przepisu na opakowaniu i kiedy lekko zaczęła gęstnieć polałam nią jagody. Wstawiłam do lodówki na około godzinkę - trzeba sprawdzać czy galaretka jest zupełnie ścięta.
_____________________________________________________
and then I poured yoghurt and jelly mixture, and the sponge cake got soaked with it immediately.

Then I prepared the second jelly according to the instructions on the package and when it started to thicken a bit I poured it onto the blueberries. I put it into the fridge for about an hour - jelly needs to get thick. 


I wyszło coś lekkiego, nie nazbyt słodkiego - ot idealnie na takie upały!
______________________________________________
And I got something light, not too sweet - just ideal for the summer heat!  

SMACZNEGO!     BON APÉTIT!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz