wtorek, 5 sierpnia 2014

POLĘDWICZKI WIEPRZOWE W SKORUPIE ORZECHOWEJ / PORK TENDERLOIN IN NUT CRUST

Wypróbowany przepis z Akademii Kurta Schellera - pycha!


Składniki:
  • 50g polędwicy wieprzowej na osobę (na 4 osoby wzięłam 1 polędwiczkę)
  • makaron (ja użyłam papardelle)
  • 30g orzechów laskowych
  • 30g orzechów włoskich
  • 50g bułki tartej
  • pół pęczka natki pietruszki drobno pokrojonej
  • 50g masła (ja dałam klarowane)
  • oliwa
  • sól i pieprz
Sos:
  • 30g cebuli drobno pokrojonej
  • 10g czosnku drobno pokrojonego
  • 100ml czerwonego wina
  • 100ml sosu pieczeniowego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • oliwa
Polędwiczki pokroiłam w grube plastry i delikatnie rozbiłam.


Przyprawiłam lekko pieprzem i obsmażyłam z obu strona na oliwie. 

Czas na panierę :) 

Orzechy rozgniatamy w moździerzu (ja je zmiksowałam lekko w szatkownicy) i prażymy na rozgrzanej patelni. Łączymy z bułką tartą i natką pietruszki, a po lekkim przestygnięciu mieszamy z masłem. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Tak powstałą mieszanką smarujemy, czy też raczej 'oklejamy' mięso, układamy na lekko wysmarowanej oliwą blaszce i pieczemy do miękkości ( trzeba sprawdzać widelcem - około 15-20 minut)

Czas na SOS:

Cebulę i czosnek smażymy na oliwie. Zalewamy winem i czekamy aż odparuje. Dodajemy sos pieczeniowy (jak nie mamy to jakiś inny sos mięsny lub ewentualnie esencjonalny wywar) i doprowadzamy do wrzenia. Na koniec przyprawiamy musztardą.

Czas na finał!

Na talerz wylewamy sos i układamy mięso. Podajemy z makaronem ugotowanym al dente. Jako dodatek świetnie sprawdziły się pokrojone w grubą kostkę jabłka, ugotowane w wodzie z tymiankiem, łyżką cukru i odrobiną winnego białego octu.





1 komentarz:

  1. super wygląda te danie! :)

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń