sobota, 22 sierpnia 2015

KOKTAJL JERZYNOWO-GRUSZKOWY / BLACKBERRY AND PEAR SMOOTHIE

Nie mogę jakoś ogarnąć ostatniej podróży, może dlatego, że z 5200 kilometrów nazbierało się ponad 2000 zdjęć i trzeba w nich zrobić niezły remanent! Sami wiecie jak to jest - a może nie kasować, ... trochę zamazane ...  ale w sumie szkoda ... :) i takie tam. Mam nadzieję, że to już końcówka moich zmagań i zaraz się wezmę za wspomnieniowe wakacyjne gotowanie. 

Póki co - tak na szybko - wyśmienity koktajl na koniec lata, ale i początek jesieni. 



Podpatrzyłam w sklepie elektronicznym (?! :) w Ploeszti, w Rumunii. Jak to? A tak to - zepsuł nam się kabel od nawigacji (a przynajmniej taką mieliśmy na początku nadzieję :) i szukaliśmy nowego. Ja oczywiście rozglądałam się po sklepie a na kilkudziesięciu ekranach telewizyjnych, jak na zamówienie - kulinarne pokazy :) Zapisałam w notesiku - wypróbowałam w domu - pyszne!

No to do rzeczy:


  • 3 dojrzałe słodkie gruszki
  • dużą garść jeżyn (najlepiej dojrzałych i słodkich)
  • 0,5 szklanki płynnego miodu
  • ok. 0,5-1 cm świeżo utartego imbiru
  • 2 szklanki mleka migdałowego
Gruszki oczywiście obieramy i oczyszczamy, wrzucamy wszystko do blendera i porządnie miksujemy. Mleko powinno być dobrze schłodzone, bo koktajl najlepiej smakuje na zimno.

Jeżyny można zmiksować osobno i przetrzeć, żeby nie było pestek. Mi one nie przeszkadzają więc się w to nie bawię. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz