środa, 22 stycznia 2014

PRZEPIÓRKI PO MYŚLIWSKU / HUNTER-STYLE QUAILS

Jakoś ostatnio tu nudą wiało więc postanowiłam tym razem zaszaleć. Jak to mam w zwyczaju, jeśli znajdę w sklepie coś czego nigdy nie jadłam, albo z czym nie mam pojęcia co się robi i jak smakuje - natychmiast to kupuję! Potem dopiero zastanawiam się jak to ugryźć :)
Ostatnio chodziły mi po głowie przepiórki, więc spróbowałam. Wyszło bardzo smacznie. Spróbujcie sami.  - przepis nie jest specjalnie skomplikowany a efekt wart zachodu!


Potrzebne będą nam składniki do natarcia przepiórek, farszu i sosu, czyli:

  
oraz dla fajnego aromatu:


  • 4 przepiórki
  • 1 cebula
  • natka pietruszki (pół pęczka)
  • 70g masła
  • skórka z 1 cytryny 
  • estragon (najlepszy byłby oczywiście świeży, ale suszony też daje radę)
 I tak właśnie wygląda nasze 'natarcie' na przepiórki :)

Farsz:
  • pół szklanki kaszy gryczanej (ja wybieram nieprażoną)
  • 5-6 pieczarek
  • 2 cebulki dymki ze szczypiorkiem
  • łyżka oleju
  • natka pietruszki (pół pęczka)

Sos:
  • 1/2 szklanki wywaru drobiowego
  • 1/2 szklanki czerwonego wytrawnego wina
  • 1/2 szklanki śmietanki 18%
  • sól i pieprz
Przygotowanie:
Roztapiamy masło w rondelku. Drobno kroimy cebulkę, natkę pietruszki i mieszamy wszystko z estragonem, skórką otartą z 1 cytryny, solą i pieprzem. Nacieramy przepiórki w środku i na zewnątrz roztopionym masłem a następnie obkładamy przygotowaną mieszanką również w środku i na zewnątrz.
Resztę masła wlewamy do brytfanki i układamy w niej przepiórki. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i pieczemy ok.35 minut polewając często sosem z brytfanki.



W międzyczasie przygotowujemy farsz:
Gotujemy kaszę tak aby była lekko twarda. Na patelni na łyżce rozgrzanego oleju obsmażamy pokrojone w plasterki dymki i pokrojone w kosteczkę pieczarki. Dodajemy kaszę i przyprawiamy solą i pieprzem.


Po przestygnięciu wyjmujemy przepiórki z brytfanny a sos z pieczenia przelewamy do garnka. Nakładamy do nich farsz i wkładamy do brytfanki. Na wierzch kładziemy kawałeczki masła i pieczemy jeszcze 10 minut.

Sos:
Do sosu z pieczenia dodajemy wywar drobiowy (może być z kostki, jeśli nie mamy innego) i wino i redukujemy na dużym ogniu aż zostanie połowa objętości. Dodajemy śmietanę i zmniejszamy ogień żeby sie nie zagotowało. Doprawiamy solą i pieprzem.

Podać można z kaszą lub z kaszą z pieczarkami i pietruszką- taką jak do farszu. Polewamy sosem lub podajemy sos w osobnym naczyniu. Można dowolnie poszaleć- co kto lubi :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz