niedziela, 9 listopada 2014

TABBOULEH

TABBOULEH [tabule] - moja wersja sałatki, którą poczęstował mnie Syryjczyk, u którego miałam okazję gościć minionego lata. Strrrrasznie mi zasmakowała, bo jestem obsesyjną miłośniczką pomidorów, ubóstwiam kasze wszelakie i  intensywnie pachnące zielsko. Poza tym, sałatkę przygotowuje się szybko i łatwo.

Składniki:


  • 2 pomidory (ja uwielbiam malinówki)
  • 3/4 szkl. bulguru
  • pęczek pietruszki
  • spora garść liści mięty
  • sok z 1/2 cytryny
  • 5-6 łyżek oliwy
  • sól i pieprz


Kaszę musimy ugotować (na szczęście zajmuje to tylko chwilkę) i dobrze odsączyć.
Pomidory kroimy w grubą kostkę. Siekamy pęczek pietruszki (bez łodyżek) i garść mięty. W misce mieszamy wszystko z kaszą. 
Następnie przygotowujemy sos mieszając oliwę z sokiem z cytryny i doprawiamy solą i pieprzem. 
Mieszamy z sałatką i gotowe!



Jest pyszna - rewelacyjnie orzeźwiająca na lato a jesienią fantastyczna do mięs wszelakich, albo po prostu jako przekąska nie tylko dla dbających o linię :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz