środa, 27 stycznia 2016

PASTA Z SARDYNEK / SARDINE PASTE



Od czasu do czasu tak jakoś mam, że coś za mną łazi ... W zeszłym tygodniu były to naleśniki, w tym zdecydowanie prześladują mnie ryby. Wczoraj uśmiechnęły się do mnie puszki z sardynkami, więc je niezwłocznie zakupiłam zastanawiając się w drodze do domu, cóż ja z nimi zrobię. I wymyśliłam! No,  Ameryki nie odkryłam, ale na śniadanie jak znalazł! ... a i na drugie śniadanie i na kolację też się przyda!

A co? A pasta i basta!


Składniki są raptem 4:

_______________________________________________________________
From time to time something keeps following me ... Last week it was pancakes, this week it's deffinitely fish that's stocking me. Yesterday, sardine tins smiled at me while I was doing my shopping so I had to buy them and all my way home I was trying to figure out what to do with them. And I got the idea! Not that I discovered America or something, but for breakfast - it was perfect! ... and for lunch and supper as well!

What was it? Paste and nothing goes to waste!   


You need as many as 4 ingredients:
 


  • 3 puszki sardynek w oleju lub sosie własnym (ja wybrałam podwędzane)
  • 5 jajek na twardo
  • łyżka majonezu lub gęstego jogurtu 
  • pieprz
Jajka kroimy w drobną kosteczkę. Sardynki odsączamy z oleju i ugniatamy widelcem. Jajka i sardynki mieszamy i w misce, dodajemy majonez lub jogurt i doprawiamy do smaku pieprzem.W przypadku jogurtu, można trochę dosolić, ale to oczywiście kwestia smaku.
Pasta nie ma być gładka, dlatego nie używamy miksera - chodzi właśnie o to żeby nie zrobić z niej takiej nijakiej 'ciapy'.

__________________________________________________-
  • 3 tins of sardines in oil or their own juice (I used lightly smoked ones)
  • 5 hard-boiled eggs
  • tbsp. mayo or thick yoghurt 
  • pepper
Dice eggs finely. Drain sardines and mash them with a fork. Combine sardines and eggs with mayo or yoghurt and season with pepper to taste. If you use yoghurt you might add some salt too, if you like of courts, since it's the matter of taste.
The paste doesn't need to be smooth, so don't use a blender - the thing is we don't want to make some 'gloop' of it.
 


Świetnie pasuje do pumpernikla albo żytniego razowego chleba.
_________________________________________________
Wonderfully goes together with pumpernickel or wholemeal rye bread.  


mam tylko to jedno zdjęcie, bo nie miałam zbyt wiele czasu na fotografowanie.... znikało szybciej niż zdążyłam wykadrować :)
___________________________________________________

I only have this one picture, 'cause I had little time to photograph ... they disappeared before I even managed to frame well. :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz