poniedziałek, 11 listopada 2013

WYJĄTKOWY TORT URODZINOWY/ BIRTHDAY CAKE WITH A DIFFERENCE



 Trochę mnie nie było... ale wyznaczyłam sobie zadanie, które wymagało odrobinki czasu...

SZCZEGÓLNY TORT NA SZCZEGÓLNE URODZINY 

 http://www.youtube.com/watch?v=q_KB5nA9iMg
----------------------------------------------------------
I was absent for a little while... but I gave my own self quite a time-consuming task...

A VERY SPECIAL BIRTHDAY CAKE


Jak zrobić efektowny tort dla dzieci? Najważniejszy jest pomysł, a potem to już tylko logistyka i konsekwencja w realizacji pomysłu. Pomysł na tort dla mojego siostrzeńca Leona przyszedł mi do głowy w Parku Ruchomych Dinozaurów w Malborku. Patrząc na jego absolutną fascynację dinozaurami stwierdziłam, że park jurajski byłby całkiem niezłym pomysłem. Jako, że moje zdolności plastyczne są raczej ograniczone – cukrowy dinozaur w moim wykonaniu mógłby zbytnio wystraszyć małoletnich gości – postanowiłam, że dinozaury będą zwykłe, plastikowe, a co innego stanowić musi efekt ‘WOW!’ Tylko co?
----------------------------------------------
How to make an effective birthday cake for children? Good idea is the most important thing. And then there is some logistics and consistency in bringing your idea to life. The idea for a birthday cake for my nephew Leon came to my mind in the Moving Dinosaurs Park in Malbork. Seeing how absolutely fascinated he was by those creatures, I thought that Jurasic Park is a perfectly good idea. As my sculpturing skills are quite limited, and a sugar dinosaur made by myself could have been a possible risk of scarying the poor kids off, I decided to use plastic dinosaurs instead and something else should constitute the 'WOW!' effect. But the question was- what?





Zabrało mi to trochę czasu aż w końcu... MAM! 
-------
It took me some time ... but finally I NAILED IT!
 
 


Będzie wyspa! Pełna dinozaurów … i wulkany… i będą wybuchać! Tylko trzeba wykombinować jak. Wulkan to nie problem – ciemny biszkopt, ciemny krem. Lawa – lukier zabarwiony na czerwono. Najtrudniejszym elementem było znalezienie suchego lodu (dwutlenku węgla w postaci stałej, który po dodaniu wody bulgocze i dymi). Przyjechał aż z Łodzi, ale warto było. Tort zrobił na dzieciakach takie wrażenie, że nie zdążyłam się nawet przecisnąć, żeby zrobić zdjęcie  w trakcie erupcji!
Przed wybuchem wulkanu tort wyglądał tak:
----------------------------------------------------------
I'll make an island! Full of dinosaurs... and volcanos... and they shall erupt! But I had to come up with the idea how. Volcano is not a problem - dark sponge cake, dark icing. Lava - red icing. The most difficult element was finding dry ice (solid carbon dioxide,which makes a bubbling sound and emits white foggy vapour when some water is added). It came all the way from Łódź (about 350 km), but it was worth it. The cake made such an impression on little guests that I didn't even manege to squeeze in to take a photo of a smoking volcano! Before the erruption the cake looked like this: 

a już po wybuchu, kiedy udało mi się do niego dopchać, tak:
------------------------------------------------------------------
and just after the volcanos exploded, when I managed to get a bit closer, like this:


 A teraz szukam zdjęcia z wybuchającym wulkanem. Mam nadzieję, że zaraz się znajdzie, bo wszyscy robili zdjęcia i tylko mi się nie udało. 
Jak widać na załączonym obrazku, nie trzeba wielkich zdolności plastycznych - wystarczy pomysł i odrobina cierpliwości. Uwierzcie mi - reakcje dzieciaków- BEZCENNE!!!
-------------------------------------------------------
And now I'm looking for a picture with a volcanos exploding. I hope I'll find it soon, cause everyone was taking pictures and I'm the one who has none.
As you can see at the enclosed picture, you don't need special skills for that - a good idea and some patience is enough. Believe me - kids' reactions are PRICELESS!!!


Udało się - mam film z wybuchającym wulkanem :)
----------------------------
Got the film with a volcano eruption! :)



a tak to wygląda z bliska
----------------------------
and that's how it looks in a close-up:




1 komentarz:

  1. Wyspa tortowa super , wyobrażam sobie emocje podczas erupcji wulkanu !!!!!!

    OdpowiedzUsuń